5 de maio de 2020

Día 27

🎹🎸🎷🎺🎻-MT-LC-CS-LG
MT
Correximos; Páxina 177 (9,10,11,Eres capaz de...)
Imos co REPASA, páxina 179 (1,2,3,4,5,6)

LC
Correximos a páxina 185 (1 ao 9)
Soluciones
1   R. M.: Llanura.
2   Ondas: sustantivo común, concreto, femenino, plural.  Hondas: adjetivo en grado positivo, femenino, plural. Bello:  adjetivo en grado positivo, masculino, singular. Vello: sustantivo común, concreto, individual, masculino, singular.
3   Son homónimas. Porque se pronuncian igual, aunque se  escriben de manera diferente.
4   R. M.: Inmenso, enorme. Subir, bajar.
5   R. M.: Lenta, más lenta que, lentísima. Larga, más larga 
     que, larguísima. Ágil, menos ágil que, muy ágil.
6   Formas no personales. Gerundio. Infinitivo. Participio.
7   Palabras terminadas en y. Palabras con b o g ante consonante. Palabras con z o d final.
8   Ferretería, panadería.  
9  y 10 R. L. 
Hoxe dedica a sesión de LC a preparar ben o teu texto para a videoconferencia de mañán. 
No Team de mañán, cando una compañeiro o compañeira lea o seu relato temos que ser moi respetuosos e estar en completo silencio para que se escoite moi ben.

CS
Correximos a páxina 116 (1 ao 7)
Solucións:
1   •  Ao debilitarse, o Imperio romano quedou desprotexido  e comezou a sufrir ataques de pobos xermanos. Os visigodos  substituíron os romanos na Península. • Os musulmáns chegaron á Península a partir do ano 711. • A Reconquista é o  proceso levado a cabo polos reinos e condados cristiáns  para recuperar os territorios en poder de al-Ándalus desde o  ano 711. Iniciouse no ano 722, cando don Pelaio venceu os  musulmáns na batalla de Covadonga. • A repoboación é a  ocupación das terras que os cristiáns ían conquistando aos  musulmáns.
2   O mapa que corresponde ao inicio da Reconquista é o B,  porque o territorio de al-Ándalus ocupa practicamente toda a  Península e Baleares. O mapa A correspóndese co final por-
que o territorio en poder dos musulmáns se limita ao reino de  Granada.
3   • Caída do Imperio romano: 476. • Chegada dos musulmáns á Península e batalla de Guadalete: 711. • Batalla de  Las Navas de Tolosa: 1212.
4   • Idioma: introduciron novas palabras, como alcázar ou  alcalde; ou nomes de lugares, como Guadalaxara ou Alcalá.  • Matemáticas: incorporaron os números árabes. Grazas a  eles temos o cero.
5   Na cúspide poñerán os reis. Na seguinte franxa, os nobres  e o clero, e na última, os campesiños e artesáns. • A nobreza  estaba formada polos cabaleiros, que eran vasalos do rei. O  clero estaba formado por bispos, abades, sacerdotes, monxes  e monxas. Os campesiños adoitaban ser servos.
6 Para pensar. • R. M. Unha rúa dunha cidade medieval  cun mercado en que hai diversos postos. • Sitúase nunha ci- dade cristiá, polas vestimentas das persoas representadas e  polo tipo de edificios, propios do territorio cristián. • A praza  do mercado ou un barrio de artesáns. • A catedral, o conce- llo e algún palacio.
7   • Este texto refírese ao reino de León e á cidade de León.
 •  No ano 1277, cando se iniciou a construción da catedral, o  reino de León non era independente, pois formaba parte  da coroa de Castela. 
• Dirixíanse a Santiago de Compostela. Os barrios das cidades chamábanse burgos e os seus habitantes chamábanse burgueses. 
• O estilo desta catedral é o gótico. Porque é unha construción de moita altura, con esveltas columnas, arcos apuntados  e moitas ventás con vidreiras. • Coas vidreiras de cores que  cubrían as grandes e numerosas ventás.
Hoxe na sesión de CS lee e estuda ben o tema, fai resúmenes, esquemas, o que che sexa máis fácil para estudar🙇🙇🙇ESTUDA O TEMA

LG
Correximos a páxina 195 (1 ao 6)
Solucións
Actividade de coñecementos previos. de, ou, con, e, so- bre, pero.
1   • Agás ela, todos estiveron de acordo. • Segundo Ana, o  traballo está ben feito. • Se vas facer o mesmo traxecto, podes  vir canda min. • Queda onda el e axúdalle.
2   Chocolate con churros. Lata de sardiñas. Festa de disfraces. Caramelo sen azucre.
3   Prefires ir hoxe ou deixalo para mañá? / Chegaron tarde  pero a función non empezara. / Nin veu por aquí nin mandou  aviso. / Eu preparo a comida e ti lavas a louza.
4   COPULATIVAS Nin veu por aquí nin mandou aviso. /  Eu preparo a comida e ti lavas a louza. dISxUNTIVAS Pre- fires ir hoxe ou deixalo para mañá? AdVERSATIVAS Chegaron tarde pero a función non empezara.
5   • Segundo (preposición) din (...). • Tardou só un segundo (substantivo) en responder. • Pechou a contra (substantivo) da ventá. • Loitou contra (preposición) os seus (...). • Onte (...) veu onda (preposición) nós. • Unha onda (substantivo) inmensa (...).
6   • ala!: ao animar a alguén, por exemplo, nunha competición. • oi!: ao manifestar sorpresa por algo. • adeus!: ao despedirnos de alguén. • ei!: cando queremos chamar por alguén.
Resumo. Os enlaces son palabras invariables que teñen a  función de relacionar palabras entre si. As palabras que funcionan como enlaces son as preposicións e as conxuncións. As preposicións unen unhas palabras con outras que as 
complementan  ou  especifican.  As  conxuncións  unen  palabras ou grupos de palabras que expresan ideas. Os tipos máis  frecuentes  de  conxuncións  son  as copulativas, as disxuntivas e as adversativas.
Competencias
Aprender a aprender. Para facerlles ver aos alumnos a utilidade de facer resumos como o que se propón ao final do  apartado, pode comentarlles que o feito de redactalo, de escribir a información, xa é un paso que facilita a interiorización  dos conceptos. Cando escriben fan progresos na fixación dos  datos, non só en Lingua, senón en calquera materia.

Imos coa ortografía; Páxina 196; Estuda a raia e a parénteses e fai os exercicios 1,2,3 desta mesma páxina.

Team: Mañán ás 11h
Enlace da videoconferencia de mañán
VIDEOCONFERENCIA




2 comentarios:

  1. El resultado de mates, ej 10 (2) es 250 cucharaditas y no 25...x que son125cl la cantidad de jarabe no 125ml😬

    ResponderEliminar

Grazas polos teus comentarios e aportacións.