14 de set. de 2017

Análisis de fábulas e contos

Analizamos o texto

1- Tema: Nunha palabra ou frase. 
(Ponlle un novo título á fabula que teña sentido e coherencia co texto).
2- Argumento: A obra nos seus tres momentos: 
a)Inicio (presentación do tema, situación e personaxes); 
b)Nó ou clímax (problema presentado) e:
c)Desenlace (solución do conflito e finalización da obra).
3-   Resumo,
que é? como facelo? le:
Pautas para facer un resumo
1. Antes de ler
-Numera as liñas ou os versos. Serache útil para facer referencia ao texto e poñer exemplos.
2. Lectura e comprensión
-Le amodo, entendendo o que di. 
-Volve sobre o lido as veces que faga falta.
-Le tendo moi en conta as pausas e a puntuación.
-Atenta e atento ás formas verbais (presentes, pasados, futuros...) e aos pronombres persoais (quen fala, a quen se fala), ao xénero (masculino, feminino), pois moitas veces son claves para atopar o sentido.
-Na poesía, é frecuente que o principio do poema non se entenda demasiado, xa que o poeta pode buscar certo suspense, pero no medio ou mesmo moi ao final adóitannos dar a clave para entendelo todo.
3. O resumo
-Trátase de demostrar que entendiches o que o texto conta.
-Tes que dicilo coas túas propias palabras. Non utilices palabras literais do autor, dará a impresión de que non o entendiches.
-Se breve, pero non telegráfico. Non se trata só de enunciar o tema, de poñer título ao texto, senón de falar un pouco tamén de como o dixo. 
-Non tes por que seguir a orde lineal do texto que analizas. É máis, esa orde adoita ser inconveniente para resumir un texto. Debes ir ao gran, todo o máis importante (que non adoita estar nas primeiras liñas), deixar claro que o entendiches, e despois entreterche minimamente noutros detalles secundarios.
-Non debes ir máis aló do que o texto di, é dicir, facer deducións demasiado atrevidas. Non se trata de que expoñas a túa opinión do que fala o autor, senón de que informes a un lector do que o autor expón.
-Non debes contar a historia coma se ti foses o autor. Non hai que contar a historia outra vez coas túas palabras, senón falar de? alguén di ...?. 
É dicir, sempre en 3º persoa. O autor defende a idea de que...?, O poeta describe a paisaxe que lle rodea...?
-O texto que resumes pode ser literario, pero o teu non o é. O teu é un texto expositivo e debe ser redactado nun estilo estándar, culto, impersonal. Non debes elevarche a unha linguaxe demasiada poética nin descender a outro demasiado coloquial.
 Un mínimo de 4 liñas e un máximo de 7.
Erros frecuentes:
1) Utilizar as palabras literais
2) Ser demasiado breve
3) Ir máis aló
4) Ser coloquial
5) Utilizar "eu"
6) Contar a historia de novo
4- Esquema de personaxes e as súas relacións:
Fai un esquema dos personaxes principais e secundarios da fábula, debuxando liñas que mostren as relacións entre eles.
5- Tempo: Pódense considerar o tempo histórico do texto.
(En que época desenvólvense os feitos narrados), o tempo cronolóxico.
 (Canto tempo transcorre na narración), o tempo ambiental (Verán, inverno, choiva, brisa, etc.) 
6-Espazo: Lugar ou lugares onde se desenvolven os feitos: 
clasificación (espazos abertos ou pechados), descrición dos sitios principais.
7- Opinión persoal:
Coñecías a fábula? Atraeuche o título? Que esperabas da historia? A túa impresión inicial cambiou ao final? Que aprendiches coa lectura? Que che pareceu a fábula? Cal foi o momento máis emocionante, aburrido ou sorprendente? Que dificultades atopaches na lectura: vocabulario, trama da historia, época?
Podes anotar unha cita da fábula que che chamara especialmente a atención 
(escríbea entre "comiñas"). 
Podes rematar cunha ilustración a cor da fábula, non vale copiar a dos enlace, ten que ser orixinal túa, animáte a crear a túa propia fábula😉 



Ningún comentario:

Publicar un comentario

Grazas polos teus comentarios e aportacións.