MT-NT-LG-💂-LC
MT
Correximos; Páxina 181 (1,2,3);
SOLUCIÓNS
Seguimos á seguinte páxina; Son todos moi sinxelos.
Facemos os exercicios 1,2,3,4,5,e o Cálculo Mental das páxinas 182/183.
SOLUCIÓNS
Seguimos á seguinte páxina; Son todos moi sinxelos.
Facemos os exercicios 1,2,3,4,5,e o Cálculo Mental das páxinas 182/183.
NT
Correximos; Páxina 54 (1,2,3)
Solucións
Estudamos a musculatura; Páxinas 56 e 57.
Fai o comprende, pensa 1,2,3 e 4 da páxina 56.
Solucións
Estudamos a musculatura; Páxinas 56 e 57.
Fai o comprende, pensa 1,2,3 e 4 da páxina 56.
LG
Correximos; Páxinas 200/201 (1,3,4,5,6)
Suxestións didácticas
Cando explique os tipos de narrador, déalles aos alumnos as pistas para saber cando un narrador é interno ou externo: se usa formas verbais en primeira persoa (teño, temos), prono- mes de primeira persoa (átonos –me, nos– ou tónicos –eu, nós–) ou posesivos (o meu, a miña, o noso...), trátase dun narrador interno; cando é externo, usa a terceira persoa.
Deixe que os alumnos fagan unha lectura atenta do texto Preparativos para a viaxe. Ao acabar organice unha lectu- ra en voz alta. Aconséllelles que marquen cun ton de voz diferente as intervencións dos personaxes e os comenta- rios que fai o narrador. Lémbrelles aos alumnos que esta información nos indica quen fala e a situación ou a maneira en que o fai.
Solucións
1 • Fina Rouco. • Narrador interno. • Predomina a primei- ra. Iso apréciase en palabras como deume, estivemos, des- cartamos, eu, suxerín, eliximos, berrei.
3 A. Interno, porque o narrador é tamén un personaxe da historia: «Carlos e mais eu [...] preferimos...». B. Externo, porque non é un personaxe da historia. Fala en terceira persoa: «seguiu [...] el conduciríaa...».
4 • Externo, porque teño que citar as palabras doutra per- soa. • Interno, porque son eu quen protagonicei as accións.
5 CONTOS ORAIS ▶ A Bela Dormente, A Cinsenta, O Gato con Botas, O zapateiro e os trasnos. CONTOS DE AUTOR ▶ O Príncipe Feliz (Óscar Wilde), Pinocchio (Carlo Collodi), ASereíña e O Parrulo Feo (Hans Christian Andersen), Peter Pan (J. M. Barrie).
6 Os irmáns Grimm e Charles Perrault.
7 RL.
Competencias
Conciencia e expresión cultural. Na actividade 6, os alum- nos amplían o coñecemento da literatura universal Na actividade 7, os alumnos teñen que se poñer na pel dun personaxe e inventar os datos necesarios para narrar a súa experiencia, facendo de narrador interno. Anímeos a enriquecer o texto con detalles como descricións, por exemplo.
Outras actividades
PARA MELLORAR A APRENDIZAXE
• Adiviñar o tipo de narrador. Leve á clase fragmentos de contos ou novelas para que os alumnos os lean e digan cal é o tipo de narrador.
• Transformar diálogos. Para practicar o uso dos dous puntos e as comiñas, faga que reescriban o diálogo Preparativos para a viaxe baixo o punto de vista dun narrador. Terán que usar verbos de dicción (dicir, responder) e os dous puntos para introducir as intervencións dos personaxes, que irán entre comiñas.
Imos coas actividades finais; Páxina 202 (1,2,3,4,5).
LC
Correximos; Páxina 190 (1 ao 10)
Sugerencias didácticas
Sugerencias didácticas
En la actividad 9, comente a los alumnos que cuando se escribe un diálogo se deben señalar las intervenciones de cada personaje con una raya.
Soluciones
1 Teseo fue el héroe que logró derrotar al Minotauro; era muy valiente y un buen líder. Ariadna era una de las hijas del rey Minos; fue quien ayudó a Teseo a derrotar al Minotauro.
2 Era un monstruo sanguinario, con cuerpo de hombre y cabeza de toro.
3 Porque lo habitaba un monstruo sanguinario y era una mansión de intrincados pasadizos, salas recónditas y tortuosos corredores. Mujeres y hombres que habían sido entregados al monstruo como tributo y otros guerreros que habían intentado derrotarlo sin conseguirlo.
4 Se guiaba por su oído... Palpaba los muros...
5 En que Teseo atara un extremo del ovillo que ella le había dado a la puerta del laberinto y fuera tirando de él. Luego solo tendría que seguir el hilo para poder salir.
6 Pensaban que el monstruo lo había devorado. Que Teseo había vencido al Minotauro.
7 Que si no consigue matar al Minotauro, este lo puede matar a él.
8 Porque muchos lo habían intentado sin conseguirlo. 9 a 11 R. L.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Grazas polos teus comentarios e aportacións.