8 de maio de 2020

Día 30

MT-NT-LG-💂-LC
MT
Correximos; Páxina 181 (1,2,3);
SOLUCIÓNS
Seguimos á seguinte páxina; Son todos moi sinxelos.
Facemos os exercicios 1,2,3,4,5,e o Cálculo Mental das páxinas 182/183.


NT
Correximos; Páxina 54 (1,2,3)
Solucións
Estudamos a musculatura; Páxinas 56 e 57.
Fai o comprende, pensa 1,2,3 e 4 da páxina 56.

LG
Correximos; Páxinas 200/201 (1,3,4,5,6)
Suxestións didácticas
Cando explique os tipos de narrador, déalles aos alumnos as  pistas para saber cando un narrador é interno ou externo: se  usa formas verbais en primeira persoa (teño, temos), prono- mes de primeira persoa (átonos –me, nos– ou tónicos –eu,  nós–) ou posesivos (o meu, a miña, o noso...), trátase dun  narrador interno; cando é externo, usa a terceira persoa. 
Deixe que os alumnos fagan unha lectura atenta do texto  Preparativos para a viaxe. Ao acabar organice unha lectu- ra en voz alta. Aconséllelles que marquen cun ton de voz  diferente as intervencións dos personaxes e os comenta- rios que fai o narrador. Lémbrelles aos alumnos que esta  información nos indica quen fala e a situación ou a maneira en que o fai.
Solucións
1   • Fina Rouco. • Narrador interno. • Predomina a primei- ra. Iso apréciase en palabras como deume, estivemos, des- cartamos, eu, suxerín, eliximos, berrei.
3   A. Interno, porque o narrador é tamén un personaxe da  historia:  «Carlos  e  mais  eu  [...]  preferimos...».  B.  Externo,  porque  non  é  un  personaxe  da  historia.  Fala  en  terceira  persoa: «seguiu [...] el conduciríaa...». 
4   • Externo, porque teño que citar as palabras doutra per-  soa. • Interno, porque son eu quen protagonicei as accións. 
5   CONTOS ORAIS A Bela Dormente, A Cinsenta, O Gato con Botas, O zapateiro e os trasnos. CONTOS DE AUTOR  O Príncipe Feliz (Óscar Wilde), Pinocchio (Carlo Collodi), ASereíña e O Parrulo Feo (Hans Christian Andersen), Peter Pan (J. M. Barrie). 
6   Os irmáns Grimm e Charles Perrault.  
7   RL. 
Competencias
Conciencia e expresión cultural. Na actividade 6, os alum- nos  amplían  o  coñecemento  da  literatura  universal  Na  actividade 7, os alumnos teñen que se poñer na pel dun  personaxe e inventar os datos necesarios para narrar a súa  experiencia,  facendo  de  narrador  interno.  Anímeos  a  enriquecer o texto con detalles como descricións, por exemplo.

Outras actividades
PARA MELLORAR A APRENDIZAXE
•   Adiviñar o tipo de narrador. Leve á clase fragmentos de  contos  ou  novelas  para  que  os  alumnos  os  lean  e  digan  cal é o tipo de narrador.
•  Transformar diálogos. Para practicar o uso dos dous  puntos e as comiñas, faga que reescriban o diálogo Preparativos para a viaxe baixo o punto de vista dun narrador. Terán que usar verbos de dicción (dicir, responder) e os dous  puntos  para  introducir  as  intervencións  dos  personaxes,  que irán entre comiñas. 
Imos coas actividades finais; Páxina 202 (1,2,3,4,5).

LC
Correximos; Páxina 190 (1 ao 10)
Sugerencias didácticas
En la actividad 9, comente a los alumnos que cuando se escribe un diálogo se deben señalar las intervenciones de cada  personaje con una raya.
Soluciones
1   Teseo fue el héroe que logró derrotar al Minotauro; era  muy valiente y un buen líder. Ariadna era una de las hijas del  rey Minos; fue quien ayudó a Teseo a derrotar al Minotauro. 
2   Era un monstruo sanguinario, con cuerpo de hombre y  cabeza de toro. 
3   Porque lo habitaba un monstruo sanguinario y era una  mansión de intrincados pasadizos, salas recónditas y tortuosos corredores. Mujeres y hombres que habían sido entregados al monstruo como tributo y otros guerreros que habían  intentado derrotarlo sin conseguirlo.
4   Se guiaba por su oído... Palpaba los muros...
5   En que Teseo atara un extremo del ovillo que ella le había  dado a la puerta del laberinto y fuera tirando de él. Luego solo  tendría que seguir el hilo para poder salir.
6   Pensaban que el monstruo lo había devorado. Que Teseo  había vencido al Minotauro.
7   Que si no consigue matar al Minotauro, este lo puede  matar a él.
8   Porque muchos lo habían intentado sin conseguirlo. 9  a 11 R. L.
Imos cos gentilicios; Páxina 191; Exercicios (1,2,3,4,5,6)






Ningún comentario:

Publicar un comentario

Grazas polos teus comentarios e aportacións.